Monday, May 8, 2017

SESI SANTAI KEPP-STATS BERSAMA YBRS. DR. MOHD UZIR BIN MAHIDIN, KETUA PERANGKAWAN MALAYSIA

Satu sesi santai bersama dengan YBrs. Dr. Mohd Uzir Mahidin, Ketua Perangkawan Malaysia telah diadakan pada 28 Februari 2017 dari jam 4.30 hingga 6.30 petang bertempat di bilik Kenanga, Aras 8.

Tujuan sesi adalah untuk mengucapkan tahniah kepada YBrs. Dr. Mohd Uzir Mahidin yang telah dilantik menjadi Ketua Perangkawan Malaysia serta memperkenalkan barisan MJKK Sesi 2016-2018 kepada beliau.

Encik Roslan Nordin, selaku Presiden KEPP-STATS mengucapkan salam serta ucapan terima kasih di atas kesudian YBrs. Dr. KP untuk bertemu dengan kepimpinan kesatuan yang baru.  

Seterusnya majlis  dimulakan dengan bacaan Ummul Kitab Al-Fatihah.

Beliau seterusnya memperkenalkan AJK baru dan memaklumkan yang mana kepimpinan kesatuan pada kali ini terdiri dari kombinasi muka lama dan baru.  Ini selaras dengan hasrat kesatuan yang berkehendakkan muka-muka baru perlu diketengahkan yang mana mereka ini nanti bakal menjadi pewaris untuk memimpin kesatuan ini disuatu hari nanti.  Mereka yang baru ini akan dibimbing dengan diberi peluang untuk menimba pengalaman bagi persediaan mengambil alih tampuk kepimpinan kesatuan apabila tiba waktunya.  Seterusnya beliau menyatakan bahawa KEPP-STATS akan terus memberikan sokongan sepenuhnya kepada Jabatan dalam apa jua majlis yang dianjurkan oleh Jabatan.  Akhir sekali beliau memaklumkan harapan kesatuan agar YBrs. Dr. KP diberikan kekuatan dari segi mental dan fizikal, diberikan kesihatan yang baik dan semoga dapat menjadi Nakhoda yang baik dan adil juga menjadi seorang pemimpin yang disegani bukannya ditakuti.

Berberapa perkara berhubung kebajikan dan perjawatan kumpulan Pembantu Perangkaan turut dibincangkan dan mendapat perhatian yang serious oleh YBrs. Dr. KP.




No comments:

Post a Comment