Friday, May 20, 2011

PROGRAM JOM GI CANDAT 2011

Program JOM GI CANDAT 2011 anjuran bersama Kesatuan Pembantu Perangkaan (KEPP-STATS) dan Kelab Sukan Statistik (KSS) telah dilangsungkan dari 14 hingga 16 Mei 2011. Seramai 30 orang peserta telah menyertai program ini.

Sempena program ini juga, peserta program telah dibawa melakukan kunjungan hormat ke Pejabat JP Terengganu.

Peserta program telah menaiki tiga buah bot yang berlepas dari Jeti LKIM Marang, Terengganu untuk memulakan aktiviti mencandat. Pengarah JP Terengganu telah turut hadir untuk melepaskan bot-bot berkenaan.

Walaupun beberapa peserta yang kecundang (mabuk) dek lambungan ombak, namun jumlah sotong yang berjaya dicandat adalah sekitar 20 kg dan 10 ekor ikan (ebek, pari dsbnya) berjaya didaratkan.

Kejayaan penganjuran program ini telah mencetuskan cadangan supaya ianya menjadi acara tahunan Jabatan.
















Pihak KEPP-STATS dan KSS mewakili semua peserta mengambil kesempatan ini merakamkan penghargaan kepada Pengurusan Jabatan terutamanya Y.Bhg. Dato' Hjh. Wan Ramlah binti Wan Abd. Raof, Ketua Perangkawan Malaysia yang telah memberikan kelulusan penganjuran program dan kunjungan hormat ke JP Terengganu. Terima kasih juga kepada En. Mohd. Suhaimi bin Mohd. Yunus, Pengarah JP Terengganu kerana sudi menerima kunjungan dan penyediaan minum pagi. Tidak ketinggalan kepada KSS yang telah sudi meluluskan sumbangan berjumlah RM266.00 untuk menampung kos minuman sepanjang program dijalankan.

No comments:

Post a Comment